Modrá hodinka
Cornelia Schoenwald / fotografie
Cornelia Schoenwaldová se seznámila s médiem fotografie díky svému otci, který si dočasně zařídil temnou komoru doma v kuchyni. Analogová ruční práce vyvolávání fotografií ji ihned oslovila a tak začala v roce 2017 pracovat s jemným procesem fotografického tisku zvaným kyanotypie. Tato technika byla vyvinuta již v polovině 19. století. Schoenwaldová preferuje pro své fotografie větší formát. Experimentuje s neobvyklými materiály, na které své motivy tiskne – prostěradla, ubrusy nebo záclony. Květiny a rostliny a různá intenzita modré barvy navádí diváka na pomíjivost přírody a její neustálý pohyb, ale také poukazují na citlivé nakládání s časem při samotné práci s technikou kyanotypie. Ve svém díle zachycuje Schoenwaldová témata města, narativních scén, hry světla a stínu, pohybu a odrazu světla. Zvláštní pozici ve snímcích Schoenwaldové zaujímá tanec, který je jednou z jejích vášní. Věnuje se abstrahování povahy pohybu samotného a hledá symboliku v detailech. Červené taneční boty na banneru „Radost“ se například stávají symbolem radosti ze života. Využila také příležitosti fotografovat zkoušky a představení tanečního divadla.
Obrazy Cornelie Schoenwaldové jsou zjevně velmi žádané. A to natolik, že byla její díla ukradena z výstavy „Kunst im Fluss“ ve Schleidenu. Naštěstí negativy snímků stále existují a tak mohou být tisky fotografií opět vystavovány.
Cornelia Schoenwald je zakládající členkou Erkrather-Erkrath Art and Culture Space e.V., je také členkou H6 Haus Hildener Künstler e.V. a GEDOK A 46 Düsseldorf. V roce 2022 vybrala porota výroční výstavy v městské galerii v kulturním domě z celkem 33 přihlášených prací fotografické dílo Schoenwaldové nazvané „Paví ostrov“ jako vítěze.
Plakát z výstavy
Fotografie z výstavy